zwarte woud in Duitsland

21 juni 2013 - Rome, Italië

Vandaag uit Oostenrijk vertrokken naar onze slaapplaats in Duitsland. na uitgezwaaid te zijn door eigenaar de bergen ingegaan. Onze hotels hebben we geboekt op de reis maar deze is door een vriend van Rob goed in germin gezet. Nu is het zo dat hij voor alle ritten de route uitzet. Dus hij is kan heel goed overweg met die garmin. Waarom vertel ik dit zal je denken, nou wat gebeurt er terwijl wij aan het rijden zijn passeren we opeens de douane. Vreemd dachten we dat oostenrijk en duitsland douane hebben. Na 5 minuten na het zien van de zwitserse vlag begrepen we de douane, hahah en we hadden niet eens een tolwegsticker bij ons. Bijna de gehele dag in zwitserland gereden. Ik merkte wel dit een totaal ander gedeelte was van zwitserland waar ik altijd ben geweest. Ik denk dat we in de keuken waren beland,zoveelkoeien en loslopende varkens,kalkoenen,kippen,appel en perenbomen,druiven enz heb ik nog nooit bijelkaar gezien. Zo vreemd we Zwitserland ingingen zo ginegen we er ook weer uit. We reden door een klein stukje bos. Voordat we het bos inreden zagen we een restaurant met de zwitserse vlag. Toen het bosperceel weer uitreden zagen we duitse kentekenplaten. Het leek net of we een smokkelroute hadden genomen :). Zwarte woud waren we binnengereden. Heel veelbossen met slingerwegen en leuke dorpjes. Met als toetje de rheinfall of wel derijn in watervaltoestand. echt mooi! Onderweg kwamen we nog een grote bierstokerij tegen met hele grote koperen ketels. echt hoog waren ze vergelijkbaar met een huis. Nu aangekomen in Gutach en wer slapen in eensoort hoeve.

we maken best veel kilometers zo en als we alle routes zonder foutrijden optellen met de3 heen en terug weg komen we dicht bij de 3700km. We zijn weer schoon en gaan nu kijken wat de keuken brengt van deze hoeve.

1. H.P. Verwijs:
    22 juni 2013
    Annette,
    Het begin van jou laatste verslag hebben wij diverse malen gelezen, maar komen er niet uit. De woorden germin en garmin kunnen wij niet plaatsen in het geheel. Wie heeft jullie hotels op de terugweg geboekt? Wel begrijpen wij dat jullie ongemerkt in Zwitserland terecht zijn gekomen en daar gelukkig niet aangehouden zijn. Volgens mij hebben jullie voor Oostenrijk ook zo'n sticker nodig. Inmiddels dus in Sauerland terecht gekomen en vandaag zeker de laatste etappe naar huis. We horen het wel en bedankt voor de bewezen diensten
    Groetjes aan beiden van Pa en Ma.
  2. Annette:
    23 juni 2013
    Hahah dat begrijp ik, het probleem is onderweg het kleine scherm van tikken en niet kunnen teruglezen van je tekst, waardoor er zeker kromme zinnen en taalfouten zijn gemaakt.
    De germin of wel garmin is een soort tomtom voor de motor waar Rob de routes zelf in kan maken en tijdens het rijden, je dus de weg wijst. Wat betreft het vignet hadden wij keurig van Oostenrijk op de motor zitten.