achtste dag in Sri-Lanka

27 juli 2014 - Haputale, Sri Lanka

Vandaag zijn we naar Haputale gereden en daar onze wandelschoenen aangetrokken. We hebben een wandeltocht gemaakt naar lipton's seat. Deze plek is genoemd naar de oprichter van het theemerk Lipton. Hij werd verliefd op het adembenemende uitzicht en is daar gaan wonen en werken. De gehele wandeltocht van 12km ging door theevelden in de bergen, waar de high tea wordt verbouwd. Onderweg verschillende bewoners (theeplukkers)tegengekomen. Vooraf was ons verteld dat het zou gaan om een klim van 3,5 km naar het hoogste punt Lipton's seat. Bleek dat het niet ging om 3,5km maar om 3,5 mijl. Klein verschil :-) .we hebben dus ongeveer 6km bergopwaarts gelopen van 1200m naar 2000m. Dit was een behoorlijke klim omhoog. Op het hoogste punt was het mistig,dus weinig uitzicht. Uiteindelijk dus 12km in de benen. Klinkt dit alles negatief dan was dat niet de bedoeling, heerlijk om de theeplukkers in hun dorpjes tegen te komen en de uitzicht bij het lopen was geweldig.Eigenlijk super trots op de prestatie en genoten. Ik ben alleen bang voor spierpijn morgen als we naar yale national park vertrekken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. V. Verwijs-Krist:
    27 juli 2014
    Wat een moed Annet om iedere avond een verslag te maken. We zijn er erg blij mee om zo van jullie reis op de hoogte te blijven.Hopelijk blijven jullie zo enthousiast de rest van de reis en is die ook zo mooi. Groetjes Pa en Ma.