tiende dag in Sri lanka

29 juli 2014 - Udawalawe National Park, Sri Lanka

Vandaag zijn we vertrokken naar Udawalawe waar we op bezoek zijn geweest bij een project genaamd vrienden van de olifant. De zeer kleine baby olifantjes zonder moeder worden tot hun zesde jaar opgevangen in een groot natuurgebied rondom de opvang. Drie keer per dag komen zij naar de opvang om melkvoeding te krijgen. Als ze zes jaar oud zijn en groot en sterk genoeg zijn worden ze teruggebracht naar de natuur. Het was vreselijk leuk om dit te zien, sommige kleintjes komen luid trompetterend in een draf richting de voederplek. Voor ze er zijn gaat de slurf omhoog en bijaankomst gaat er een slang in de mond met daaraan een trechter. Hier wordt dan vervolgens melk ingedaan. Na de melk dienen ze door te lopen naar het stuk waar vers groen ligt. Sommige zijn echter heel slim en rennen een rondje om achteraan weer aan te sluiten. De medewerkers hadden er hun handen vol aan. Werden ze betrapt op een tweede rondje en werden ze door gestuurd ging dit gepaard met een enorm kabaal van zijn kleintje :-) . Hierna een vrije middag bij het hotel. Dus even op een ligstoel en proosten met een alcholische versnapering ,proost.

1. H.P. Verwijs:
    1 augustus 2014
    Een reis waarover jullie waarschijnlijk nog lang na zullen praten
    Veel indrukken die jullie opdoen, maar ook zeer vermoeiend volgens ons. Allemaal erg interessant, maar gezien de leeftijd geen haalbare kaart meer voor ons. (moet er niet aan denken) Nog fijne dagen die nog resten. Groetjes Pa en Ma