Zevende dag in Sri lanka

26 juli 2014 - Bandarawela, Sri Lanka

Na onze koffers weer ingepakt te hebben zijn we vanochtend de tempel van de heilige tand in Kandy gegaan. Hier bewaken de monniken de bovenste linker hoektand van Boeddha. Het was een enorme drukte van grote schare pelgrims met bloemen. Hierna hebben we Kandy verlaten en zijn we Nuware Eliya gereden. Vandaar met een oude trein door het hoogland vanSri lanka, waar de Engelsen in het verleden de jungle hebben verwijderd en grote theeplantages hebben aangelegd. Hoewel de bedoeling was om koffie te kweken werd er,na een mislukte oogst, voor thee gekozen, Ceylon thee. Er heerst nog een koloniale sfeer. Bevolking woont,werkt en loopt langs het spoor. Men wast hun kleren en verkoopt er spullen. Ook hebben we er theepluksters gezien,allemaal even vriendelijk en lachend. De temperatuur was wel lager, zo hoog in de bergen. Zo rond de 20graden. Wat betekend voor de bevolking oorwarmers op en vesten aan,terwijl de toeristen nogbin tshirt rond lopen. Vanavond slapen we in een hotel wat een voormalige club was van de Engelse uit 1893.