Laatste dag Duitsland en terug in Nederland

23 juni 2013 - Rome, Italië

Laatste dag zonder snelweg is aangebroken. Vandaag hebben de panoramaroute gereden in het zwarte woud in de richting van onze nieuwe slaap plaats aan de rijn.

Heel veel vergezichten gehad en mooie bossen. Zo plots dat wij Zwitserland waren binnenreden, hebben we vandaag Frankrijk gekregen. U verlaat Duistland en welkom in Frankrijk  Vreemd als je dan opeens wordt begroet met Bonjour. Uiteindelijk hebben we best wel verschillende landen doorkruist als we er over nadenken. Nederland, Duitsland ,Italië, Oostenrijk ,Zwitserland en Frankrijk. De laatste 50 km gingen langs de rijn, helaas was een groot gedeelte door werkzaamheden van de route afgesloten. We hebben toen de pont genomen. Dus motor op de boot en varen maar. Bijna de gehele weg aan de andere kant van de Rijn gereden en na ongeveer 35 km opnieuw een pont genomen. Bij het hotel aangekomen,hadden we door een fout van medewerkers geen slaapplaats. Ze hadden een heel oud hotel in de binnenstad van Bopert gevonden. Omdat we weinig keus hadden hebben we daar geslapen. de manager kwam daar langs met een fles cava en zijn excuus. Dan kan je er niet zoveel meer van zeggen, maar we hebben door het uitgaansleven voor de deur geen oog dicht gedaan. De eigenaar heeft wel enorm zijn best gedaan om het goed te doen en dat maakte wel wat goed.

S 'morgens voor de laatste keer alle bagage opgebonden, de regenvesten aan en op naar Nederland. over de snelweg naar Nederland, met de voorspelde regen viel het eindelijk mee, een paar kleine buitjes. Motor weer thuis en wij na een geweldige ervaring en vakantie.  thuis was alles goed verlopen en dus bedankt mam voor alle goede zorgen xx

1. Jaap:
    23 juni 2013
    Welkom thuis, fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad!
  2. H.P. Verwijs:
    24 juni 2013
    Fijn om te lezen dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Op de motor zijn jullie toch erg kwetsbaar en van het slechte weer dat we steeds op het journaal zagen zullen jullie ook wel een portie hebben gehad. Omdat wij prima op de hoogte gehouden werden van jullie wel en wee, hebben wij ons geen zorgen gemaakt. Uit de verslagen gelezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad en dat was toch de bedoeling.
    Sterkte bij het weer aan het werk gaan.
    Rob en Annette de hartelijke groeten van ons en tot ziens. Pa en Ma