Tweede dag in Sri-Lanka

21 juli 2014 - Anuradhapura, Sri Lanka

In de ochtend zijn we het historische Anuradhapura wezen bezoeken. Het opgravingsterrein is zo groot dat dit per auto of tuktuk moet worden verkend. Als eerste bezochten we de allereerste boeddhistische tempel. Schoenen,sokken uit,schouder bedekt en lange broek aan betraden we het terrein. Nu moet je voorstellen dat het de gehele dag hier z'n 30 graden is. Je loopt met je blote voeten over stenen trappen ,die liggen te bakken in de zon, dit is best al een hele opgaaf om bovenaan een berg een tempel te bezoeken. Hierna 3 verschillende stupa bezocht.Een stupa is een boeddhistisch bouwwerk dat de relieken van een boeddhistische heilige bevat. De ronde vorm is geheel massief. Tevens hebben we de moonstone bezocht, deze ligt aan de voet van de trap van een boeddhistische tempel tussen twee wachters. De ronde vorm symboliseert de kringloop van het leven. Dus eigenlijk een dagje cultuur c.q geschiedenis.

1. Jaap:
    24 juli 2014
    Hey vakantiegangers, leuk te lezen dat jullie in Sri Lanka zijn. Heel veel plezier toegewenst.

Groet,
    Jaap
  2. Lucelle:
    25 juli 2014
    Mooie foto's!!
  3. H.P. Verwijs:
    25 juli 2014
    Dat had ik wel eens willen zien. Jullie samen op blote voeten in de hete zon als cultuur mensen. Wie had dat verwacht en zeker niet van Rob. Annet je moet wel erg veel invloed op Rob hebben.
    Nog fijne dagen toegewenst.
    Groetjes Pa en Ma (Bij het boeddhisme moet je eerst boete doen, voordat je de tempel in mag, vandaar)