derde dag in Sri-Lanka

22 juli 2014 - Kandy, Sri Lanka

Vandaag zijn met een eenvoudige 'kanoboot' over het water in de omgeving van Dambulla/Sigiriya gevaren ( gepeddeld) naar een eenvoudig lokaal boerendorpje. Hier hebben we kennis gemaakt met de lokale gebruiken. We mochten meekijken in de keuken en op het land. De huizen zijn gebouwd van hout en leem. Alle huizen hebben een soort boomhut waar de bewoners schuilen als er een kudde wilde olifanten of zwijnen hun land betreedt. We mochten de bewoners helpen met het leeg halen van een kokoksnoot en het maken van kokosbrood met banaan.

Hiernaast was er de mogelijkheid om de beroemde leeuwenrots te bezoeken met zijn fresco's. Helaas wegens gezondheidsreden was klimmen even geen optie. Dus we hebben de leeuwerots van afstand bekeken. Als afsluiting van deze indrukwekkende dag , een srilankese massage waar bij er met 30 verschillende kruiden (in olie) werd gemasseerd en na een uur werden we in een hutje werd gestopt dat vol lag met kruiden waar het wel 100 graden was. Na 10 minuten zweten mochten we ons afdrogen. Helaas niet douchen daar moesten we een uur mee wachten ,voor het juiste resultaat. Dus glibberig je kleren in en op weg naar ons hotel. Hett was een geweldige leuke ervaring vandaag,we hebben genoten.

1. Lucelle:
    25 juli 2014
    Wat een ontzettend gaaf avontuur!! Jaloers!!!!!
  2. H.P. Verwijs:
    26 juli 2014
    Dit is toch even weer helemaal wat anders dan gisteren.
    Een hele ervaring rijker, die lang zal blijven hangen.
    (Is de massage voor herhaling vatbaar ?)
    Pa en Ma