Dag 8

19 juni 2013 - Rome, Italië

Vandaag vertrokkenuit Piombino richting van isola Sante. Helaas hadden we geen tijd om Elba te bezoeken, omdat bij een bezoek aan dit eiland een gehele reisdag verloren zou gaan. Van afstand hebben we het eiland kunnen zien. Vandaag zijn we wel naar Pisa en Lucca geweest. Natuurlijk mooie foto's gemaakt van de toren van Pisa en een rondje in de stad gereden. Hierna door naar Lucca de ommuurde stadmet zijn smalle Italiaanse straatjes. Erg leuk beide steden. Omdat de temperaturewn richting de 40 graden liepen waren we blij dat we de bergen in trokken. eerst langs veledorpjes,welkeje al op afstand kon herkennen. De dorpjes waren net burchten op een heuvel en als je er doorheen reed waren het allemaal smalle straatjes met een dorpsplein waar de oudere uit het dorp onder de bomen aan het kletsen waren. Waarschijnlijk ook over ons want wij trokken wel bekijks :) Hierna de3bergen in met heel heel veel haarspeld bochten. Bij 1 berg stond het zelfs genoemd 88 bochten naar 1600 meter. Onderweg kwamen we kurkbomen tegen,gewoon midden in het bos gepland. In de binnenlanden waar we nu reden was koffiedrinken nog eens een leuke ervaring. Voor 3 euro 2 koffie en een fles water . Laat op de avond kwamen wijaan bij ons zeer bijzondere hotel. Gelegen in een verlaten berggebied bij een soort stuwmeertje in een ruinedorp.Sommige huizen moesten nog worden gerenoveerd,maar de kamers welk klaar waren was echt leuk. Wij sliepen op de bovenste etage van de toren. Helaas was er geen trapnof lift van de weg naar beneden,dus met loodzwaren tassen over een bergpad was best riskant en zekerzwaar. Volgende morgen wasde eigenaar zou vriendelijk de bagage boven te brengen. na het ontbijt gaan werichting het Gardameer.