dag Ooostenrijk

19 juni 2013 - Rome, Italië

Vandaag was echt een geweldige dag, langs het Gqardameer richting Oostenrijk.Hierna de bergen in en we zijn langs verschillende andere meren gekomen. De bewolking zorgde ervoor dat veeltoppen van bergen onzichtbaar waren en de temperatuur met een flink aantal graden was gezakt. In i3eder geval in de ochtend uren. Onderweg heel veel wijngaarden tegengekomen met veel oude kastelen. Langzamm kwamen we tegen steeds hoger.Onze eerst pas was passo della mendola op een hoogte van 1363m.Hier hebben we wat gegeten en terwijl we daar zaten passeerde er vele motors over de haarspeldbochten, het lee3k net formule 1.  Verder gereden kwamen we langzaam steeds verder de Dolemiten in. De omgeving was schitterend, vele oude gebouwen, veel wijngaarden en mooie robuuste bergpartijen. Volgende berg die we bedwongen lag op 2211 meter hoogte. eerste sneeuw gezien. Natuurlijkeven sneeuwballen gooien. Hierna na een korte break bij een plaatselijk restaurant met koffie en apfelstrudel op naar onze hoogste pas voor vandaag meer dan 2500 meter. Sneeuw en rauwe bergtoppen en veel water.heel koud maar o zo mooi. Echt mega mega gaaf om zo hoog in de bergen te rijden. Nu zitten we in ons berghotel in oostenrijk en hebben dus Italie verlaten. Wat een geweldige dag hebben wij gehad. Nu moe en gauw bed in morgen loopt de wekker vroeg af. xxxx

1. H.P. Verwijs:
    20 juni 2013
    Annet hartelijk dank voor je enorme inzet om ieder keer weer een uitgebreid verslag te maken. Wij lezen ze met veel plezier en kunnen ons goed voorstellen wat jullie onderweg allemaal tegenkomen. Als je Italië verlaat en Oostenrijk binnen rijdt dan merk je gelijk al een groot verschil, voornamelijk in de behuizing. Al vele jaren zijn wij in Oostenrijk op vakantie geweest met diverse excursies en dan maar voor 8 dagen. De meeste bezienswaardig-
    heden hebben we al twee of drie keer gezien. Daarom zoeken wij het dit jaar maar in het Zwarte Woud. Waar jullie nu langs komen is maar een klein gedeelte van dit schitterende land. Als ik jou verslagen lees heb ik de indruk dat jij niet eerder in Oostenrijk was. Wat ik wel vreemd vind, dat jullie iedere dag weer vroeg vertrekken, want de nachtrust schiet er wel een beetje bij in.
    Al met al een mooie reis. Hartelijke groeten en tot ziens
    Pa en Ma
  2. Annette:
    20 juni 2013
    Ikschrijf het verslag graag voor het thuisfront maar ook om straks de foto's erbij tekrijgen voor een mooie herinnering. Ik ben als kind heel vaak in Oostenrijk geweest , mijn ouders waren gek op oostenrijk en zwitserland en elk jaar bezochten we een ander gedeelte,tevens ben ik er bijna elkaar om te skieeen. Maar op een motor door de passen is een hele nieuwe ervaring.