Dag 3

12 juni 2013 - Modena, Italië

Dag 3 zijn we vertrokken uit Modenna naar Sienna. De gehele ochtend hebben we gereden in de bergen. Met vele bochten hebben we de bergen aldaar bedwongen. Sommige wegen waren zo slecht,vol gaten en sleuven in het asfalt. Het leek net op de surville off the fitness. Met horten en stoten kwamen we boven. De gehele route door de bergen was geheel bebost,hierdoor was er weinig te zien. Behalve natuurlijk dat die haarspeldbochten super leuk waren. S'middags reden we toscane binnen, allemaal wijnboeren en grote vaten langs de weg. Heel veel wijngaarden en olijfvelden.  opvallend was dat er bij elke rij druiven een rozestruik stond ,waarom zou dat zijn?

Heerlijk gegeten in een plaatselijk restaurantje met echte italiaans eten in de zon.

Uiteindelijk kwamen we aan in Sienna. Echt een geweldige stad, de receptonist deed wat moeilijk over het parkeren van de motors maar verder was het een geweldighotel zonder lift,zucht hoop sjouwen naar boven. S,avonds de stad in,gegeten opgeweldigplein. Met mooi verlichtte kerken. Ons wandeling terug was langer

dangepland,doorde smalle straatjes wat verdwaald :)Dag 4Van Sienna naar Rome

\Ostia.De garmin (tomtom) voerde ons dwars door de oude stad van Sienna,echt

super gaaf!!! Bewoners vonden de herrie wat minder maar wij genoten.

nadat we de stad hadden verlaten vertrokken we richting Rome. Onderweg uitgerekte velden op heuvels gelegen met grote huizen en lange oprijlanen vol met cypresbomen. De temperatuur liep hoog op en liters waters werden er opgedronken. Daarom was het zo groot verschil toen we een lange tunnel in reden waarbij iedereen zat te rillen van de kou,het was er net boven nul. We hebben op de route drie grote meren gezien,welke ik persoonlijk een stuk mooier vond dan het Gardameer. Bij 1 van de meren hebben we gegeten met een schitterend uitzicht. Een heerlijke maaltijd gehad. De volgende stop was weer bij een meer. Hier zagen we een bever of een musketrat aan het werk. Onderweg vreemde soorten woningen gezien,soort grotbewoning. Toen kwamen we aan in Ostia. Eerst naar het rallyterrein en daarnaar door naar ons mobile home. Nu net terug uit het restaurant,na een gezellig avond. Morgen een keer uitslapen en mijn billen rust :)

1. Buurman Cor:
    13 juni 2013
    De rozenstruiken staan er omdat " Meeldauw " een schimmel is de de druiven kan aantasten en vernietigen. Een rozenstruik is veel gevoeliger en eerder vatbaar voor deze Meeldauw. De wijnboer kan dus via de rozenstruik zien of de Meeldauw er is of aankomt en dan maatregelen voor zijn duivenstruiken nemen. Nog meer vragen over planten? Stel ze gerust. O ja ik ga vandaag weer onkruid branden.

Groetjes Cor
  2. H.P. Verwijs:
    13 juni 2013
    Vandaag 13 juni om 9.35 jullie verslag gelezen. Daaruit blijkt wel hoe benieuwd wij zijn naar jullie ervaringen.
    Geheel ziet er nu wel aanlokkelijk uit.
    Zie nu al uit naar het volgende verslag.
    Groeten Pa.